2008. október 13., hétfő

A kezdetek

Megpróbálom a kezdeteket felidézni, bár egy kicsit nehéz, mert már régen volt.

Horkoltam. Emlékeim szerint mindig, már a kollégiumban is, aztán a seregben is, persze itt aztán állandó attrocitásra adott okot. Aztán megnősültem, és az állapotom egyre romlott. Hangosabban horkoltam, fulladtam, és kezdtem fáradni.
Fáradni, de annyira hogy bárhol képes voltam elaludni. Elaludtam előadás közben, buszon, autóban, tévézés közben. Abban az időben a cég ahol dolgoztam, 3 műszakban termelt, én voltam a műszaki vezető, minden miatt engem riasztottak. Keltem éjjel kettőkor gépet javítani, de volt hogy még este 11-kor programoztam a műszereket. 

Fáradt voltam, arra fogtam mindent.
 
Közben leszoktam a cigiről, és az addig sem kicsi testsúlyom rendesen megszaladt. Azt ráfogtam a dohányzásra, vagyis az elhagyására. Ami még akkor kezdett el kialakulni, hogy nagyon sokszor kellett felkelnem pisilni éjjel.
Egyre álmosodtam, fáradtam. Elaludtam vezetés közben, a számítógép előtt, de beszélgetés közben is. Nem tudtunk elmenni egy szinházi előadásra, moziba se, mert én azonnal elaludtam, és hangosan hörögve horkoltam. Mit horkoltam, hörögtem, sípoltam, és a szám úgy kiszáradt, mint a sivatag. 
El lehet képzelni, hogy egy egy órás repülő út végén majdnem megvertek az utastársak.

Egyre több probléma adódott, sokat tévedtem munka közben, elrontottam a feladatokat.

Autóztunk, elindultunk, a Kedvesem vezetett, és én már az utcánk sarkán elaludtam.
Sose mesélte, de biztos pocsék lehetett úgy vezetni, hogy valaki ott horkol mellette.
Az már kezdett gyanús lenni hogy hiába aludtam, nem tudtam magamat kipihenni.
A család egyre többször hangoztatta, orvos kellene. 

Nekem? minek, csak fáradt vagyok!! (különben is macsófickó csak akkor megy a helyi varázslóhoz, ha már lóg a bele!, jah jó nagy hülyeség!!!)

Egyre durvábbak lettek a dolgok, nem tudtam éjjel végigaludni az éjszakát, volt hogy éjfélkor feküdtem, de háromkor már tévéztem.
Az egyik "fél"megoldás az volt, ha a fotelben ülve aludtam, kókadoztam.

Egyszer a Tesóm hozott egy readers-digest-et, amiben volt egy hosszabb cikk az alvászavarról. Elolvastam és elég sok hasonlóságot találtam a leírtak és az én tüneteim között. 

A végső lökést az adta, hogy a Kedvesem az orrom alá tolta a blikk egyik vasárnapi számának két oldalát. Teljes egészében az alvászavarról szólt, leírva a fő tüneteket, ismérveket, és az akkor gyerekcipőben járó hazai kezeléseket. Elolvastam, és találtam egy webes linket, ahol egy kérdőív volt található (azóta valamiért eltűnt az oldal). Nekiláttam és kitöltöttem. 
Kitöltöttem, egyedül és tök őszintén. Leütöttem az entert, és azonnal előjött egy piros, pulzáló mondat.

Saját érdekében azonnal keressen fel egy alvásdiagnosztikai szaklabort!!


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

köszi, hogy ezt megosztod velünk! kíváncsian várom a fejleményeket! én ugyanis egyre kevesebbet alszom, de annál többet járok éjszaka pisilni. régebben egyszer felirtak egy gyógyszert, amitől úgy aludtam mint a bunda, éreztem is, hogy ezt sürgősen abba kell hagynom, mert olyannyira kényelmes, hogy hozzá tudnék szokni, és akkor inkább nem alszom, de nem akarok függő lenni!!!

Névtelen írta...

Sajnos én sem bírok aludni. Szívkamra tágulatom van. Ha nem veszek be gyógyszert, egyszerűen nem megy az alvás. Hánykolódok és aztán megunom, kimegyek a konyhába sütni. Nagyon nagyon fáradt vagyok napközben ettől, így inkább beveszem az átok pirulákat.